©ollege
Vorming: socio-emotionele ontwikkeling
Hoogbegaafden vanuit sociaal en emotioneel perspectief
Vanuit een neuropsychologisch perspectief kunnen we de volgende vragen beantwoorden met betrekking tot het emotionele en sociale domein:
- Is er sprake van een achterstand of juist een voorsprong in de socio-emotionele ontwikkeling van hoogbegaafde leerlingen?
- Wat zijn de kenmerken en eigenschappen van emotie?
- Wat houden de overexcitabilities in? Hoe kun je ermee omgaan?
- Op welke manieren kan emotie van invloed zijn op motivatie en leerprestaties?
- Hoe beïnvloedt emotie het ervaren van stress?
- Waarom is zelfkennis en zelfacceptatie belangrijk in de ontwikkeling van hoogbegaafde leerlingen?
- Worden (uitzonderlijk) hoogbegaafden benadeeld in hun sociaal-emotionele ontwikkeling? Wat zijn de oorzaken van dit idee en hoe kan dit worden aangepakt?
- Waarom hebben hoogbegaafde individuen behoefte aan peers met vergelijkbare ontwikkeling? Hoe kun je hierop anticiperen?
- Op welke manier kijken hoogbegaafden naar vriendschappen? Wat zijn de belangrijke aspecten voor hen en welke uitdagingen kunnen ze tegenkomen?
- Hoe kun je hoogbegaafde leerlingen laten samenwerken zonder dat hun behoefte aan autonomie in het gedrang komt?
Aanbod (ONLINE!)
- 26/11/2024
- 13/5/2025
Tarief: €135 per deelnemer (speciale tarieven voor meerdere deelnemers op vraag)
Inschrijven via webshop: klik hier.